Livförsäkringen på internet

Försäkringar konsumenter har idag många val.
De kan använda sina försäkringsagent eller köpa försäkringar via telefon eller internet.
Vissa försäkringsbolag erbjuder nu en politik som endast är tillgängliga på webben. Webben som ger nyheter om livförsäkring kan erbjuda många fördelar.

Du kan få billigare täckning och snabbare, och du behöver inte längre besöka en försäkringsagent.
Ditt val kan vara begränsad. Om du behöver en variation av politiska drag, skulle det vara bättre att besöka agenter.

Vissa internet-baserade försäkringar erbjuder inte mycket variation med avseende på begränsad politik funktioner.
Mer komplexa av livförsäkringsprodukter som hela livet, rörliga liv, och variabel universella livet kräver mer förklaring än någon webbplats leverantörer.
Detta för att underlätta online-budgivning och lätt att förstå.

Arthur Fliegelman, vice vd och senior kreditchef på Moodys Investor Service sade att för att sälja online livförsäkring, du behöver en attraktiva produkter och enkel.

Förutom livförsäkring, kan du köpa livräntor som är exklusiva för webben.
Det finns en nackdel. Några populära funktioner på fondförsäkring säljs genom agenter, däribland långvård ryttare, garanterad minimiinkomst fördelar inkomst, och bonusar, finns inte på web-exklusiva livränta.
Vissa livräntor ger inte död fördelar, som är mottagare av vad livränta innehavare som beskrivs i kontraktet.

En fördel med många online livräntor är förmågan att skapa ett obegränsat antal överföringar mellan fonder och underkonton.

När fler människor blir kunna använda Internet och känner dig bekväm att göra inköp på nätet, kan web-exklusiva försäkring vara ett attraktivt alternativ.

Louisana tillförordnade Insurance Commissioner, Robert Wooley, sade de människor som gör inköp online försäkring bör se till att de förstår försäkringsvillkoren innan de köper. Men, fortfarande tvivel om att ungefär två tredjedelar av de vuxna känner att de har rätt mängd av försäkring, endast en tredjedel som verkligen ser ut förstår vad de har.

Arthur Fliegelman av Moodys sade att online försäkring inte är tillräckligt för att ge sina tjänster kapacitet till kunder, som omfattar betalning av premier, ändra förmånstagare försäkring, eller ändra täckning.
Fliegelman sade online försäkringsbolaget är skyldig att göra dessa tjänster lätta att använda, om de vill öka sin andel på marknaden.

0 comments:

Post a Comment

Relaterade tjänster